Generalforsamling

Mandag d.30. januar afholdt Mariager Fjord Orienteringsklub sin ordinære generalforsamling, og 19 af klubbens godt 100 medlemmer var mødt op i klubhuset i Mariager Hallen.

Formand Jørn Blom bød velkommen, og han kunne berette om et fantastisk år i klubben, hvor især klubbens 25 års jubilæum blev fremhævet som årets store begivenhed. Der blev også afholdt hele fem O-løbsstævner: Nytårsløb i Mariager Byskove, Park Tour Sprint i Hørby Skoleby, B-løb i Fussingø, Natløb i Hanehøj og Efterårsstafet på Als Odde. Dertil kom de tre store motionsløb: Beauté Pacifique Kvindeløb i Hadsund, Mariagerløbet og Hadsundløbet, og sammenlagt var der omkring 2.000 løbere med ved disse tre motionsløb. En lang række træningsløb samt begynder- og ungdomstræning har klubben også på programmet, og således er året godt belagt med små som store arrangementer.

Også to nye kort så dagens lys, idet både Als Odde og Thygeslund blev nytegnede og indviede til henholdsvis Efterårsstafetten som jubilæumsløb og Nytårsløbet i indeværende år.

Klubben løber også divisionsturnering og i det forgangne år bevarede fjordløberne deres plads i Nordkredsens 2. division, hvor klubben de seneste mange år har ligget. Her i det nye år dystes der mod klubberne fra Viborg, Herning og Aarhus 1900.

Tre DM-medaljer blev det også til, idet Elizabeth Borchorst løb sig til henholdsvis en guldmedalje i DM-Sprint og en sølvmedalje i DM-Mellem. Vagn Lidegaard fik sølv i DM-Lang. Ligeså blev det til en række mesterskaber i de regionale løb.

På generalforsamlingen var der stillet forslag om en udvidelse af bestyrelsen, således de nuværende fem pladser kunne blive til ni. Forslaget blev vedtaget, og valgt blev flg.: Formand Jørn Blom, kasserer Keld Østergaard samt seks bestyrelsesmedlemmer: Erik Nielsen, Niels Jørgen Iversen, Henrik Bach, Jonas Munthe, Jens Christensen og Jens Chr. Dalgaard. Dertil kommer senere et medlem fra Motionsafdelingen, der således udgør det 9. og sidste medlem.